tessan72

Blottare & Pedofiler!

Publicerad 2008-04-17 17:08:54 i Allmänt,

Idag när min 10-åriga dotter kom hem från skolan gav hon mej en lapp där det stod följande:

"Viktigt!
Vi uppmanar alla föräldrar att vara uppmärksamma på en vuxen man som figurerar på området och som söker kontakt med barn bl.a. via Internet.

Uppmana och samtala med era barn om att undvika kontakt med okända. Var uppmärksamma på vad era barn gör på Internet.

Polisen är inkopplad!"

Man blir helt knäckt, vad händer i vårt samhälle? Växer det pedofiler, blottare och barnamördare på träd numera? Händelsen bakom meddelandet var följande:

Ett gäng flickor som går i 6:an har via msn haft kontakt med en man i 50-års ålder som via webkameran blottat sej. Efter detta stämde flickorna träff med mannen utanför skolan i tisdags. Med sej hade dom då en killkompis som tyckte att det här inte kändes rätt så han berättade för föräldrar/lärare och polis. Flickorna hade inte avslöjat ett ord om pojken inte gjort det för dom var det hela en lek. Men för mannen är det allvar! Vi måste hålla våra barn upplysta och våga prata om att sådant här förekommer. Om vi inte pratar med våra barn kommer dom inte heller att prata med oss! Kommer att uppdatera om detta när jag vet mera!

Nu en roligare sak!!! Jag har varit på anställningsintervju idag och det kändes som om det gick jättebra!!! Håll tummarna! Jag har dessutom hämtat papper så jag ska ansöka om "lämpen" äntligen! Nu när jag är 35 år är det väl ändå på tiden att jag blir bilburen :-)

Ha en underbar vårdag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela