tessan72

Börjar blogga!

Publicerad 2008-03-17 17:24:30 i Allmänt,

Första gången i mitt liv jag bloggar så detta ska bli spännande!!!

Är mamma ledig med två små söta trollungar och har massor av tid åt att fundera, bli upprörd och förundras över saker som händer runt omkring!

Min första tanke går till de stackare som är för sjuka för att arbeta men ändå blir uttvingade i "kylan" av försäkringskassan. Vad jag förundrar mej mest över är hur vi svenskar i vanlig ordning (de flesta av oss iaf) är "tysta" förutom vid vårt trygga köksbord där vi över en kopp kaffe beklagar oss! Vi måste skärpa oss och bli mer högljudda!

Nästa tanke går till de stackars anhöriga till de två 18-åringar som i torsdags hittades döda i sin lägenhet i Skelleftehamn! Förstår inte hur folk har mage att spekulera om dödsorsaken vilt och brett! Nä, visa mera hänsyn och tänk på att spekulationer sårar det kunde lika gärna hänt någon i din närhet!

Och till sist: Såg filmen "Into the Wild" igår, klart en av det absolut bästa filmer jag någonsin sett! Den lämnar nog ingen oberörd! Så här kommer en liten recension:

Det handlar om Chris McCandless som bestämmer sej för att dra iväg från allt, sina föräldrar, syster och vänner. Sin studiefond skänker han till välgörenhet och klipper sönder alla id-handlingar. Han tar namnet Alexander Supertramp och börjar ett nytt liv på luffen. Slutmålet är Alaska och vildmarken så långt från samhället han bara kan komma.
Sean Penn har åter lyckats skapa en atmosfär som känns totalt äkta och Emile Hirsch blir verkligen Supertramp! Klart sevärd film så har du inte sett den: SE DEN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela