tessan72

Planera barnsemester med skraaaal kassa!

Publicerad 2008-05-28 16:04:13 i Allmänt,

Nu börjas det, vad ska vi göra i sommar? Vad har vi råd med? Det verkar bli billiga alternativ och utfärder runt närområdet! Rismyrliden, finnforsrövaregrottan, Lycksele djurpark, stadsfesten och Pite havsbad står på schemat i år! Alltså inga längre svängar, men vad gör man? Barnen lär nog ha roligt iaf och det är ju huvudsaken! Vi måste verkligen få ner vår boendekostnad så vi har råd med en riktig semester tripp nästa år! Den 3 juni ska vi å kika på hus, håll tummarna att det blir rätt denna gång!

I dagens aftonblad står det på debatt sidan om diskrimineringen mot barn! Och jag håller med Sten Danielsson som skrivit debatt artikeln. Helt sjukt om en person har fobi mot barn, stäng in dej då eller sök hjälp! Mina barn ska inte diskrimineras pga störda personer!

Jag har fått dille på spanska rysare och till min stora glädje fick jag 4 dvd skräckisar i morsdagspresent! Så till helgen ska jag ringa min rysarfantast till moster och höra om hon e sugen på att göra mej sällskap framför TV:n!!!

Min luftrörskatarr känns inte bättre trots att jag är inne på 3:e dagen med penicillin, febern har stigit och jag proppar mej smockfull med alvedon för att orka genomlida denna dag! Just nu har jag anlitat min syster å min dotter att passa småttisarna så jag kan slappa lite framför datorn en stund! Det behövs... fast helst skulle jag nog krypa ned i sängen och sluta mina klarblå en stund!

Måste bara tillägga att i sommar ska jag se mina barndoms favoriter EUROPE och det ser jag verkligen fram emot, speciellt som godingen John Norum spelar gura igen :-)

Musik, jag har faktiskt lagt ner schlager tittandet senaste åren. Men i lördags bäddade jag ner mej i soffan och såg alla bidrag. Vad har hänt med Charlotte Perelli? Hon ser ju ut som en anorektisk drag queen och det är supersorgligt! Förr var hon ju vacker (måste ha varit då några vänner tyckte jag var lik henne), nu ser hon ut som om hon har en vattenskalle fäst på en tändsticka! Så jag hoppas att hon inte är sjuk... antagligen är det hennes ideal som är sjuka... tänk på att du är en förebild för tonårsflickor Perelli och börja käka kött igen!

Nu ska jag ut å bättra på min bronkit med en cigge och jag vet att det är fullständigt vansinnigt! Håller på med min motivationslista för att sluta röka så det är på G och då lär alla som läser denna lilla blogg få följa min kamp mot mitt hemska beroende! Så peppa mej gärna, det lär jag behöva!

Kommentarer

Postat av: Stefan

Publicerad 2010-06-18 11:16:27

Hej!



Just nu, inför sommaren, diskuterar vi det här med semester med barn på Babyvärlden.se. Särskilt vad man kan göra om man inte har så mycket pengar. Gå gärna in och kommentera och länka till era bloggar:



http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/MinStory-Sommar-med-barn-men-utan-pengar/



Mvh

Stefan Bergmark

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela