tessan72

Lite tid!

Publicerad 2008-10-03 12:27:59 i Allmänt,

Tiden går och jag har inte skrivit på evigheter känns det som! Men det blir så  när man jobbar har familj och dessutom har en förening att ta hand om!

Igår hade vi vårt välkomstmöte som var väldigt lyckat, många glada skratt och en hel drös med förslag på olika aktiviteter.

I veckan har både Smilla & Philip varit hemma från dagis pga att dom är superförkylda. Jag jobbar halvtid oktober ut så det blir inte lika långa dagar för de små vilket känns himla skönt! Jimmy har fått ta ut VAB då jag bara har behovsanställning, vågar inte riskera att bli av med den! Jag trivs fantastiskt bra på jobbet och längtar faktiskt dit :-)
  Kör ju moppe till jobbet då det inte regnar. I onsdags lyckades jag med årets klantighet då jag skulle fara hem. Jag låser in min hjälm under sadeln och när jag skulle fara plockde jag ur hjälmen lägger nyckeln i  väskan som jag lägger ner där. Trycker igen sadeln så var hela skiten inlåst. Där stod jag med tårarna brännande i ögonen och visste inte vad jag skulle ta mej till, gick in i matsalen på jobbet och berättade vad som hänt och möttes av skratt från alla. Kändes som om jag skulle dö. Men en kollega följde med till moppen och konstaterade att han skulle göra sönder den om han försökte bryta upp den. En annan kollega skjutsade mej till Moas skola där jag kunde hämta husnyckel så att jag å småttisarna kom oss in.
  På aftonsidan kom min bror och en vän till honom för att skjutsa mej till moppen som jag kunde köra hem med reservnyckeln. Väl hemma skulle jag låsa upp sadeln för att ta ur väskan, FUNKAR EJ! I ca 3 timmar försökte Jimmy bryta sej in i den när jag till slut kom på att det kanske går att ta lös gångjärnet framtill... så enkelt, behövdes inte ens ett verktyg tänk om jag kommit på det när jag skulle hem!!!!

Moa var på badhuset igår och hade jätteroligt, hon är en riktig badgalning. Hon har dessutom börjat i samba orkestern på skolan och jag är glad att musiken går vidare i släkten!

Albin har varit i Skelleftehamn hela veckan men kommer hem idag och jag längtar! Är så härligt när alla barnen är hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela