tessan72

Big Bang!

Publicerad 2008-09-10 19:36:43 i Allmänt,

Idag kom min dotter hem från skolan och sa: "Jorden kommer att gå under, det är sant! Big Bang, det har stått i tidningen!" Där stod jag med mjöl över hela mej (mitt i storbak) och småbarnen vid fötterna som skräckslaget tittade på sin storasyster! Jag satte mej ner med barnen och förklarade att det här Big Bang:et bara är ett experiment som är i liten skala och att jorden kommer att finnas kvar även efteråt! Men att det blivit hysteri kring detta upptäckte jag då jag idag besökte aftonbladet och såg att väldigt många skolbarn blivit rädda!

Igår skulle jag och Nina (min svägerska) fara och se Pans Labyrint på Nordanå, det är skellefteås filmklubb som anordnar 10 filmvisningar/säsong det kostar 150 kr alltså 15 kr/film... vi har sett filmen tidigare men att se den på bio är ju en helt annan sak. När vi kom fram tyckte vi det var konstigt att det knappt fanns någon parkering (det är ju en lite udda film), dessutom var det väldigt blandade åldrar på folket som var där. När vi så kom in och skulle köpa medlemskorten fick vi en folder i näven och trodde givetvis att det var höstens filmprogram. Först när en kille Nina känner sa att det är ingen film ikväll, det är Carl-Einar Häckner föll poletten ner! Vi kom fram till att det skulle vara trevligt att se honom ist och köpte biljetter! Pusseldrömmar hette föreställingen och var helt otroligt bra! Där stod han ensam på scen i drygt 2 timmar och tappade inte greppet om publiken en endaste gång, jag är så impad och har så ont i kinderna idag efter allt skrattande! Har du inte sett den föreställningen, gå och se den om du har möjlighet!

Idag har vi som sagt var bakat, bullar blev det i stora lass både choklad och vanilj :-) mums så gött!!!

Alla barnen är friska och glada, sambon däremot börja bli smått snorig och själv har jag ont i ena örat (har knappt sovit i natt)!

Var på anställningsintervju igår och det kändes som om det gick rätt bra så jag hoppas verkligen att dom vill ha mej! Ska på en till intervju nu på fredag och där vill jag också jobba :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela