tessan72

Kattbajs terrorism.

Publicerad 2009-04-03 10:27:35 i Allmänt,

Läser i dagens nätupplaga av Aftonbladet att en man hänsynslöst kastat kattbajs på sina grannar. Varför? Jo, deras katter bajsar i mannens trädgård. Där har vi på ena sidan en man som är frustrerad för att katterna kissar och bajsar på hans gård förmodligen kissar dom på utemöbler också. Det är inte roligt för en person som inte valt själv att ha katt. Vet själv hur det är vågar inte lämna barnvagnen ute utan drar in den oavsett hur lerig den är för vad är värre än kattkiss? Lukten går aldrig att få bort.

En väninnas mamma har i flera omgångar fått köpa nya dynor till sin utegrupp just på grund av kattkiss.

Jag har absolut inget emot katter jag gillar dom skarpt men har man katt i tätbebyggt område måste man ha dom under uppsikt. Det innebär att katten sitter fast i löplina på gården om den är ute så den inte kan gå över till grannen för att göra sina behov.

Att mannen i artikeln gick så långt som att kasta bajs på sina grannar är dock inte försvarbart utan visar att han helt saknar omdömmes förmåga.


Kommentarer

Postat av: Agilitydream

Publicerad 2009-04-03 10:47:11

Ditt inlägg säger allt som jag skulle velat säga i mitt.

Postat av: Husihelvete.se

Publicerad 2009-04-03 11:01:40

Vad som inte framgår av artikeln är om den nu dömde mannen bett sin granne hålla efter katten eller rent av bett kattägaren plocka upp bajset. Jag tycker att man kan ta reda på fakta innan gör för många antaganden.



Jag tycker att kattägaren också borde blivit dömd, dagsböter för bristande tillsyn av husdjur.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela