tessan72

Energi

Publicerad 2010-04-07 12:11:14 i Allmänt,

Saknar energi men inte viljan så något ska väl bli gjort även denna dag. Imorgon har vi nämligen kalas då stortösa fyller 12 år. Vart tar alla år vägen egentligen?

 

Minns dagen hon föddes som om det vore igår. Fick lite värkar redan på förmiddagen det var inte tätt mellan dom men dom kändes ordentligt. På eftermiddagen fick jag nog och vi åkte in till förlossningen. Dom konstaterade att värkarna varit mycket effektiva men att det var en stund bort. Minns att jag och min dåvarande var fast i serien: "Vänner och fiender" och undrade om vi  kunde fara hem en sväng och komma tillbaka senare, haha... vi fick inte åka hem men fick fara till min mamma som bodde i närheten. Efter tv-tittandet åkte vi tillbaka och även min kära mor fick närvara. När hinnorna var tagna gick det snabbt. 8 förlossningar pågick samtidigt så i vårt rum satt en undersköterska på vakt. Jag började få krystvärkar och sa till sköterskan att du är det dags. "Vänta" säger hon och springer ut för att hämta barnmorskan. När dom kom in skulle dom titta om det verkligen var krystvärkar... istället för att bara få stå och titta fick dom ta emot min vackra dotter, haha... Tänk att 00.17 i natt är det exakt 12 år sedan, helt otroligt.

 

Ha nu en toppendag :)

Kommentarer

Postat av: Liiinusg

Publicerad 2010-08-11 15:58:28

jajja=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela