tessan72

Inte i bloggfas :/

Publicerad 2010-12-03 21:51:05 i Allmänt,

Ursäkta att jag skriver så sällan numera men är inte riktigt i fas med skrivandet så då blir både denna och stallbloggen lidande. Men so WHAT? Har ju bara 1 läsare, haha fast jag är rädd om den.

Hur som helst så är jag nu ute på min första praktik och det är omsorgen som gäller denna termin. Hade hört av vänner och bekanta om stället jag praktiserar på och dessa sa att vårdtagarna var klara i knoppen och rätt självgående. Så min bild var typ så här: "Äldre personer som behöver viss hjälp och personal i närheten dygnet runt. Jag skulle få njuta av att höra hur dom berättade sina livs historier (jag som älskar historia) och skulle verkligen njuta av denna möjlighet."
Nu kan jag ju inte gå in på några detaljer då vi har tystnadsplikt men för att göra en historia kort så hamnade jag mitt i JÖKBOET, kändes då så iaf haha. Blev såklart nästan ihjälchockad men efter att ha hämtat mig så trivs jag som fisken i vattnet. Kunde nog inte ha hamnat på ett bättre ställe och ingen dag är den andra lik. Jag gillar både vårdtagare och personal och går dit med ett brett leende på läpparna :D

Ha det bäst alla och ha en toppen helg :)

Ps. Imorgon har jag morgonjour i stallet så det blir mys+ridtur i ottan. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela