tessan72

Middagstips + utlovade bilder :)

Publicerad 2010-06-22 12:51:22 i Allmänt,

Igår gjorde jag en favorit i repris till middag var ett bra tag sen sist men oj vad vi åt :O
Här kommer receptet gör ju allt på en höft men något sånär detsamma:
4 Laxfileér (eller färsklax som du gör filé på själv)
Hemma gjord potatismos (guldmose)
Dela filéerna i bitar och pytsa ut i en ungssäker form. Salta och krydda med citronpeppar och pressa lite citron över det hela.
Dutta ut potatismoset runt laxen vill du göra det snyggt använder du en spritz. Sen är det då dags för såsen:
1 burk creme fraiche
1 halv tub kaviar (eller en burk rödstenbitsrom)
1 fiskbuljong (tärning)
färskpressad citron
citronpeppar
Blanda ihop och häll över laxen strö sedan riven västerbottensost över det hela. In i 225 graders varm ugn i ca 25 minuter. Mums.
Utlovade ju bilder från examen så här kommer två stycken iaf :)
examen
Moas examen och det blev lite ledsamt då hon byter klass till hösten.
examen
Min lilla pojk som blitt så stor att han gått ut 9:an man kan ju fråga sej vart åren tog vägen?
Nä, nu ska vi ut i solen och njuta :)

Kommentarer

Postat av: Loella

Publicerad 2010-08-08 20:05:47

Åh! Du har OCKSÅ en blogg? KUL :)

Postat av: Annette

Publicerad 2010-08-13 17:59:42

Hej Tessan!

Jag ser att du inte bloggat på ett tag. Jag antar att du har fullt upp med huset och sommaren ;)

I alla fall - titta in på min blogg får du se en kul grej till dig. Under inlägget "Jag har fått ett pris".

Kramar /Annette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela