tessan72

Läkare som fått legitimationen på postorder...

Publicerad 2010-10-07 13:59:01 i Allmänt,

Har varit sjuk rätt ordentligt faktiskt, fick djup luftvägsinfektion och har ätit penicillin åt den sista igår. Har inte känt mej varken piggare eller bättre under hela kuren. Men har och andra sidan inte vilat alls då jag lagt ner 100% energi i skolan och pluggandet. Har även flängt runt när jag varit ledig och sällan suttit stilla och igår morse gav det utdelning: Hade väl varit uppe i ca 30 minuter och bytte blöja på Philip var på väg att kasta blöjan när jag helt plötsligt blev jättekonstig i skallen och benen vek sej under mej. Landade på knä med en duns och Jimmy flög ut från dass och undrade vad som hände. Fick dessutom en isande känsla som är svår att beskriva på högra sidan av ansiktet och hann ju tänka en hel del hemska tankar då vi just läst om och haft prov om stroke på skolan. Men eftersom jag för egen maskin kunde ta mej till sängen skrotade jag dom tankarna men ville ändå veta vad som hänt. Ringde vårdcentralen när dom öppnat och fick en akuttid hos läkaren. Hade jag vetat att det var en idiot till läkare hade jag väntat till kvällen och åkt in på akuten istället.
Det första han säger när jag kommer in är: Du är rökare. Jag svarar: Ja, men som jag tidigare sagt och som står i min journal har jag anmält mej till en sluta röka kurs här hos er. Tycker att han borde släppt ämnet helt vid det laget men ack vad jag bedrog mej. Han ville lyssna på lungorna vilket är helt riktigt att göra med tanke på luftvägsinfektionen jag haft och bad mej ta av mej på överkroppen. Tog av allt utom undertröjan för den brukar man i vanliga fall bara vika upp baki ryggen. Men han säger: Ta av dej allt. Lät bh vara kvar och han sa inget utan började lyssna. Plötsligt kommer  han fram på sidan av brösten och lyfter upp bh:n vilket aldrig hänt förr vid sånna här undersökningar (tro mej har varit på massor då jag drabbas av detta ca 1 gång/år). Kände direkt obehag men bet ihop. Fick sedan gå på provtagning för att ta en sänka observera ingen blodtryck, inget blodsockerprov och han frågade inget om nackstelhet som man tycker borde vara norm då jag knäat på morgonen framförallt blodtryck.
Blir sedan inkallad igen och jag frågar åter om det som hänt på morgonen och han svarar kryptiskt och börjar rita upp en kvinna med ett bröst och bröstvårta (inga armar) och säger: Det här är du. Sen ritar han upp en gubbe som enbart består av ett ansikte och säger: Det här är nikotinpappan vill du att han ska styra över ditt liv? Känns förnedrande, tror han att jag är ett barn? Utvecklingsstörd? Och varför rita ett bröst med en bröstvårta?
Ska du till vårdcentralen i Bureå begär en kvinnlig läkare så du inte råkar ut för denna hemska människa. Känns inte bra alls och blir mer och mer arg då jag tänker på hans behandling. Var så chockad vid tillfället att jag inte fick ur mej ett ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela