tessan72

Sorgligt :/

Publicerad 2010-09-20 10:37:44 i Allmänt,

Redan igår kväll började klumpen växa sej allt större och större. Idag när jag klev upp och kollade på nyheterna insåg jag till min förfäran att Sverige valt in ett främlingsfientligt parti till Riksdagen. 5,7% av rösterna gick till SD och dom flesta var lagda i Skåne. Som en vän till mej skrev sent igår kväll: "Varför inte kapa bort Skåne och ge dom till Danmark?".
Känns tyvärr nästan så just nu men samtidigt så har detta bevisat att ett stort missnöje finns bland väljarna vilket ändå inte försvarar till att rösta rasistiskt. Nu måste verkligen partierna: Röda, gröna och blå göra något åt saken. Väljarna är inte nöjda med politiken som förs i Sverige idag. Alliansen hamnade inte i en majoritetsregering. Och Socialdemokraterna har gjort sitt sämsta val någonsin. Gråter nästan när jag tänker på att mitt kära Vänstern fick mindre röster än SD, känns skrämmande.
Vänstern har tydligt via Ohly visat att vi ska ta tag i detta ta tag i kampen mot rasism. Hoppas att fler hänger på för nu ska här kämpas och vi ska visa att mångfald berikar vårt land inte tvärtom. Gillar skarpt att Ohly på en gång visade sin avsky genom att vägra sätta sej i samma rum som Åkesson igår.
Har ett passande ämne att plugga idag "Migration".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela