tessan72

Ett tag sen nu...

Publicerad 2011-04-13 11:30:49 i Allmänt,

...sedan jag bloggade. Detta beror dock på att vi har varit sjuka nästan hela bunten. I fredags åkte Jimmy in på akuten med Smilla då hon fått jätteont i ena örat, mår dock bra nu efter en penicillinkur :) I lördags trillade jag dit och fick feber och i söndags satt vi på akuten i drygt 4 timmar med Philip som blivit sämre igen, han hade djup luftrörskatarr eller början på lunginflammation och fick för säkerhets skulle en penicillinkur även han och idag börjar han vara sitt vanliga busiga jag igen :)

Min vikt går stadigt neråt och jag är verkligen peppad, känner hur min självkänsla börjar återvända sakta men säkert :) Det är inte lätt att ha varit lättviktare i hela sitt liv och aldrig behövt bekymra sig över vad man stoppar i sig till att plötsligt vara en heffa klump... värst har det varit att se sig själv på kort, har verkligen mått illa över detta. Men nu är jag nästan -5 kg lättare och några kilon till så är jag jättenöjd :) Det jag tror har gjort mest i min viktnedgång är att jag helt slutat dricka läsk, var gode beroende av cola på slutet men nu är det Loka som gäller om jag ska lyxa till det.

Vet ju att det är mycket vätska som försvinner i början men än sen då, resultatet är synligt och det är ju det som räknas för att hålla mig taggad :)

Nä, nu ska jag ta och vila en liten stund är inte helt frisk ännu och det känns i kropp och knopp.

Ha en riktig toppendag :)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela