tessan72

Yes...

Publicerad 2011-04-29 22:35:24 i Allmänt,

Så är det fredag igen och som vanligt är jag dålig på att uppdatera bloggen och får dåligt samvete då jag ser att många kikar in här för att se om det kommit något nytt spännande att läsa, sorry.

Har fått jobba rätt mycket denna månad och lär jobba ännu mera nästa då jag ska skolas in på ytterligare en avdelning på Bureågården. Känns bra då man inte får mycket pengar från CSN i slutet av Maj och inte ett rött öre i slutet av Juni. Det jobbiga är att dom lagt in praktik de sista 4 veckorna av terminen då vi alltså får noll kronor i studiebidrag. Så jag har två val: Både praktisera och jobba samtidigt = gå in i väggen eller ta det betalande jobben i första hand och praktisera i andra, lutar åt det senare alternativet för det känns gode ovärt att gå in i väggen en gång till: Been there, done that, got that t-shirt...

Barnen är friska (ta i trä) och vi Bureåbor har klarat oss från parasiter i vattnet vilket vi är oerhört tacksamma för. Både jag och Jimmy är pigga och allerta och lika kära som vanligt :) Mår dock inte riktigt bra pga av andra orsaker som jag inte orkar gå in på här just nu i alla fall så humöret pendlar mellan upp & ner försöker iaf göra det absolut bästa av situationen.

Idag var jag och småtrollen + Loella till Hällagården och fortsatte bygga på majbrasan som vi ska tända imorgon, ska bli mycket trevligt och dagen har varit bra. Jobbade även mellan 17-21 ikväll och timmarna rasade iväg i snabb takt då vi hade fullt upp.

Visste ni att den kristna övertron stämplade valborgsfirandet som häxförsamlingar och att det då var vanligt att häxor flög iväg på kvastar & getabockar till till de gamla offerplatserna. Att vi firar Valborgsmässo afton kommer från helgonet Valborgs dödsdag år 779 och härstammar från Tyskland där den tidigare varit en hednisk högtid. Här i Norden är Valborgs mer ett vårblot för att välkomna och fira in våren och jordens pånyttfödelse den tid då allt vaknar till liv igen :) Hoppas ni blev lite klokare.

Trevlig helg och trevligt vårfirande därute & ta´t lugnt med smällare och raketer tänk på alla skotträdda hundar därute.

Kommentarer

Postat av: Tant Jessica

Publicerad 2011-05-02 11:05:43

Halloj! Lämnar ett avtryck och hoppas ni har det gott sen säger jag Grattis till Filip på namsdagen.. Tant Jessica

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela