tessan72

Nästan dåligt samvete...

Publicerad 2011-02-21 11:40:24 i Allmänt,

Usch vad dålig jag är på att uppdatera bloggen, har jag sagt detta förr?

Läget här är okej nu förra veckan var dock hemsk. Foxy (vår vovve) fick vattenavgång och hon var bara i dag 49 i torsdags. Hon tjuvparade sig nämligen med Love Maria & Mickes hund på nyårsafton. Foxy var i varje fall rätt risig och jag måste erkänna att man kände igen sig i hennes värkarbete från mina egna förlossningar. Var i kontakt med veterinär + två vänner som har stor erfarenhet av valpning och fick råd och tips av dom. Fick även veta vilka tecken jag skulle kolla efter om vi var tvugna att åka in med henne så jag kände mig rätt lugn ändå. Hon kämpade på och jag satt vid hennes sida nästan hela tiden, ibland bytte Moa av mig en stund och ibland Jimmy.

Värkarbetet fortsatte även på fredag och jag skippade skolan så jag kunde vara med min kära hund. Men inget hände förutom att det kom ut lite fostervatten mellan varven. När kvällen kom var Foxy otroligt lugn och sov så gott i sin "valpningslåda" och när lördagsmorgon kom var hon sig själv igen förutom att hon såg lite dyster ut. Jag blev orolig och ringde till veterinären så vi fick komma dit. Hon gjorde ultraljud, röntgen och palperade på buken och då hennes "tissar" är stora så trodde hon att en dödfödd valp kommit ut i ett obevakat ögonblick och att hon ätit upp den, dom är tydligen väldigt snabba på det. Hur som helst mår Foxy bra nu och det är huvudsaken, visst är hon lite deppad men vi aktiverar henne allt vad vi kan så hon får annat att tänka på. Man känner ju själv att man är lite smådeppig då det hade varit en bonus med små valpar men samtidigt är jag så glad att vår goa vovve är frisk och kry.

Igår var jag, Jimmy, Matte & Nina på bio vi såg Sanctum första 3D filmen vi sett på bio. Den var helt okej, lite seg ibland men annars så dög den. Helt otroliga undervattensgrottor, vanliga grottor och stora som katedraler så filmvyerna var fantastiska. Tycker dock att glasögonen var klumpiga och jag fick faktiskt ont på näsan av dom, någon annan som upplevt detta?

bild

När Moa kommer hem blir det stallet för min del sen iväg till Lassa och hälsa på min väninna som ligger där.

Ha en underbar dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela