tessan72

Feberfri :)))

Publicerad 2011-01-20 09:27:00 i Allmänt,

Känner mig inte helt hundra ännu men febern var borta nu på morgonen och det känns AWESOME :)

Har just lämnat barnen på dagis och på schemat idag står följande: Utbildning 13.00 i ett program som heter Timepool för oss som timvickar inom kommunen. Sen ska jag och Nina köpa oss lite snabbmat och dra iväg till stallet och köra hästar :) Blir sen en tidigkväll, känns som om jag både förtjänar och behöver det just nu.

Har du funderingar kring mat idag så kan jag rekommendera följande:

Fylld Fralla

Ingredienser

500 g köttfärs
Salt
Vitlök
Cayennepeppar
1 köttbuljong
½ dl vatten
1 knapp msk mjöl
3 msk ketchup eller tomatpuré

Jättefralla
Texmexost riven

Gör så här

Stek köttfärs och salta. Pressa i vitlök eller grovhacka efter smak. Krydda med cayenne också efter smak, vill du ha extra het köttfärs sätt till en pirripirri, ketchup och mjölet.

Blanda och koka upp vatten med buljongen. Häll över köttfärsen och låt puttra i några minuter. Gröp ur frallan och smula i lite av överskottsbrödet i färsen. Ju tunnare frallan blir desto knaprigare. Fyll frallan med köttfärsen och strö över riven ost.

Grädda mitt i ugn tills ost och fralla fått fin färg i 200 grader. Servera med en god sallad! Riktigt gott och enkelt!

Have a nice day :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela