tessan72

Måndag, igen :O

Publicerad 2011-01-17 11:39:13 i Allmänt,

Oj, vad veckorna rusar iväg blir nästan mörkrädd. I lördags hade vi besök av Jimmys kusin Fredrik och hans dotter Emelie så barnen lekte och vi vuxna spelade spel och slappade, käkade snabbmat och hade det rätt så bra :)

Igår tog jag och min svägerska en nostalgitripp som ni kan läsa om här.

Funderar lite på hur länge en tonåring kan sova egentligen? Albin är nästan helt omöjlig att väcka och idag börjar han inte skolan förrän 12.45 men är ändå nära att missa bussen, har precis fått upp honom ur sängen efter att ha varit ut till honom (han bor i ett hus ute på gården)  sådär en 6-7 ggr + att jag ringt minst 20 ggr. Det som retar mig mest är att han väljer att somna om när man fått liv i honom. Hans pappa har fått dra det hårdaste lasset med väckningar dom senaste åren då Albin oftast bor hos honom på veckorna så han har gjort det himla bra men även han börjar vara less på denna morgonproccedur.

Jag hoppas att Albin lär sig snart för än så länge har han ju bara ett ansvar och det är att sköta skolan,  håller tummarna på morgonbättring.

Ha en trevlig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela