tessan72

Gulliver's Resor

Publicerad 2011-07-02 23:37:29 i Film recensioner,

bild

Lemuer Gulliver (Jack Black) är en person som nog aldrig tagit speciellt stort ansvar i hela sitt liv vilket grundar sig i feghet. Han jobbar som postutdelare på ett större företag vilket han gjort i 10 års tid. En av de anställda på företaget är Darcy Silverman (Amanda Peet) och hon är hans stora kärlek sedan många år tillbaka. För att impa på henne påstår han att han älskar att resa och skriva om sina äventyr. Han får uppdraget att göra ett resereportage om Bermuda men hamnar i landet Lilleputt.

Jag får alltid ett leende på läpparna då jag ser Jack Black och brukar vika mig dubbel av skratt men denna film nådde inte ända dit utan jag blev faktiskt riktigt besviken. Fanns visserligen några höjdpunkter men hela filmen kändes tam och föll rätt platt. Gick att se men kunde lika gärna klarat mig utan.

Betyg: ++

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela