tessan72

Många frågar sig...

Publicerad 2011-03-24 16:50:26 i Allmänt,

... hur orkar du med allt?

Så här ser min livssituation ut:

Familjen: Jimmy min sambo, Albin 16 år (son), Moa 13 år snart (dotter), Smilla snart 6 år (dotter), Philip 4 år (son), Foxy våran gatukorsning till hund, Smulan vår lilla katt och Rekylen min häst. Vi bor i hus i Bureå och trivs som fisken i vattnet trots att vi inte är "infödda" här, ett underbart ställe att bo på.

Jag studerar på halvdistans och det är heltidsstudier blir Undersköterska då jag är klar och funderar på att antingen läsa vidare till sköterska eller speciallisera mig inom nåt område sedan. Jobbar även extra på Bureågården så det är lite full huggning ibland.

Men jag orkar och skulle inte vilja ha det annorlunda :) Trivs med skolan, arbetet och avgudar min familj och våra djur. I stallet har jag min oas, där andas jag ut en stund och får massor av ny energi av Rekylen. Min äldsta dotter hänger ofta med så det ger oss tillfällen att umgås på tu man hand vilket känns riktigt bra.

Jag tror att mycket handlar om livsinställning där jag ser möjligheter ser kanske du eller någon annan svårigheter. Säger sällan: Det går inte för som en sköterska en gång sa till Loella (en god vän): "Allting går utom att lugga en flintskallig!" Man behöver inte krångla till saker och göra det jobbigare än vad det är, dyk in i det och ta saker som det kommer. Carpe Diem är ett välkänt uttryck och det är en bra regel att leva efter: Fånga dagen + gör det bästa av den :)

Visst jag har mina dåliga dagar då vissa saker känns riktigt hopplösa och tanken om att gå i väggen finns där, oftast rör det sig då om skolarbetet att jag ligger lite efter med något så nu har jag en ny regel att följa: Göra klart uppgifter och läxor direkt dom landar i knät så kan jag slappna av resten av tiden och ägna mig åt familjen och sådant som får mig att må bra :)

Så gör jag för att orka, hur gör du?

Ha en toppendag :)))

Ps. Ser ut som om det kommer att bli åska över Bureå... Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela