tessan72

Började ju...

Publicerad 2011-05-09 11:01:26 i Allmänt,

... för ett tag sedan med att lägga ut lite roliga recept här på bloggen men kom som av mig lite. Blev som taggad att lägga ut bra recept inför utflykten nu när solen skiner och den verkligen värmer :)

Så här har ni ett av mina favoriter:

Trekanter med äggsallad (fungerar även toppen som plockmat på festen)

Ingredienser

8 skivor kavring eller valfritt formbröd
2 ägg
3 msk majonnäs
50 g färskost
½ tsk gurkmeja
Salt
Vitpeppar

Gör så här

Koka, skala och hacka äggen.
Blanda färskost, majonnäs och gurkmeja. Vänd ner de hackade äggen. Smaka av med salt och vitpeppar.
Skär bort kanterna på brödet och fördela äggröran på 4 skivor bröd. Använd de andra som lock, tryck ihop och skär i trianglar.
Kan förvaras inplastade i kylen några timmar.

Till utflykten brukar jag göra äggsalladen och förvara den i en förslutningsbar bunke som ryms i kylbagen. Sen monteras mackorna på plats :)

Många av min recept har jag lagt ut på Matklubben mina recept hittar du om du söker efter tessan72.

Nu ska här väckas tonåring & sen fixa lite innan det är dags för praktik och senare även jobb ikväll.

Ha en toppendag :)

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-05-09 12:58:16

Tassile tass;) Låter musigt det där=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela