tessan72

Denna vecka har handlat om...

Publicerad 2011-05-12 07:01:17 i Allmänt,

... skit och magen är fortfarande i olag lite, lite bättre dock stannar hemma även idag så har jag verkligen tagit det lugnt och tror jag vinner på det denna gång. Behöver slappna av och komma igen för det tar på krafterna att vara så här dålig ungefär som att ha magsjuka. Igår hade jag sådan huvudvärk som pulserade i samma takt som hjärtat slog. Beror nog på all vätska man förlorar.

Klev upp i ottan även denna dag och när Jimmy fått sig upp åkte vi iväg till stallet och gav alla fyrfotingar frukost. Tur att dom hade täcken på sig för det har varit ordentligt med regn i natt. Hann även med att pussa lite på Recke och ikväll blir det en lång skön körtur.

Läste lite på Aftonbladet och det står ju en hel massa om Patrik Sjöberg nu för tiden. För er som ändå missat det hela så har han skrivit en bok som heter: "Det du inte såg" där går han ut med de övergrepp han blev utsatt för av sin tränare och senare även styvfar. Mycket starkt gjort av honom och han har hjälpt många andra barn som blivit utsatta för samma typer av övergrepp, han har fått dom att våga prata om det och kanske även göra anmälningar. Samtalen till BRIS har ökat markant sedan boksläppet. Så en stor eloge till dig Patrik Sjöberg.

Vad som förvånar mig i detta är då Patriks mamma som skriver ett öppet brev till DN om saken hon avslutar med: ”Min eloge till Patrik för att han tagit bladet från munnen – även om det gör ont i mig! Jag borde ju ha förstått, jag borde ha satt stopp för denna relation. Eller kanske inte ändå... Trots all skit fick Patrik ett liv som idrottare på världselitnivå.”

Sista meningen är helt sjuk tror  hon verkligen att han hellre blev elitidrottare än att hans mamma sett vad han gick igenom och satt stopp för det hela? Patrik själv orkar inte läsa hennes uttalande och det ska han nog vara glad för.

Hoppas även att Svenska Friidrottsförbundet slutar bagatellisera vad som skett och sker inom klubbarna och går ut offentligt med en ursäkt till de drabbade. Som Patrik själv säger så är dom offer och ska inte behöva bli det en gång till. Så en spark i baken Lennart Kahlberg som säger att Patrik överdriver.

Nä, nu ska jag vila en stund kanske John Blund är i farten än :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela