tessan72

Fortsättning...

Publicerad 2011-05-11 06:46:29 i Allmänt,

... vaknade vid 04.00 första gången och japp, det var magen som gjorde sig påmind igen jag som var så bra på aftonsidan igår. Men det är typiskt jag är alltid värst på morgonkvisten så jag blir hemma från praktiken idag också men far iväg och jobbar eftermiddag på Lingonet då magen förhoppningsvis lugnat ned sig då.

Var till stallet en sväng igår och mös med Rekylen kändes som en evighet sedan jag var där men var ju där i söndags, han betyder så mycket för mig den där fyrfotingen :) Idag blir det Stefan och Moa som tar stallet då jag jobbar till 20.30 men imorgon blir det en lång körtur på schemat, längtar.

Philip är jätteförkyld så han blir hemma med mig idag. Smilla börjar förskolan efter sommaren så hon och hennes jämnåriga kamrater ska äta på skolrestaurangen idag, hon är mycket taggad och har pratat om detta i veckor :)

Vill också tacka för den underbara responsen jag fick på inlägget igår både kommentarerna här och på Facebook, värmer i hjärtat ska ni veta :)

Måste bara tillägga att det nu startats en grupp på Facebook som stör sig på att Egmont ger ut en pojk och en flicktidning och vill att dom ska ge ut en barntidning. Dom motiverar med att det finns pojkar som vill klä sig i rosa etc. Ok, det finns pojkar som vill det och flickor som leker med bilar. Då jag har fyra barn 2 pojkar och 2 flickor så har dom kunnat leka med det dom velat. Philip kan välja att leka med dockor eller barbie om han vill men han väljer att leka med bilar. Smilla väljer att leka med dockor jag har absolut inte tvingat in mina barn i könsroller som är förutbestämda. Tycker det är urlöjligt att överhuvudtaget bråka om tjej och killtidningar, tjej och killsaker, tjej och killgrejer... det blir helt enkelt för stor sak av det hela och ingen tar detta på allvar. Finns väl viktigare saker att bråka om som t.ex. lika lön för män och kvinnor... så snälla lägg energin på annat gnäll. Varför inte bara acceptera att flickor är flickor och pojkar är pojkar? Se istället till att båda könen får lika värde.

Ha en toppendag :)

Kommentarer

Postat av: Millan

Publicerad 2011-05-11 08:44:04

Hej!



Vår dotter är så mkt rosa man kan bli och leker nästan bara med dockor. Detta till trots att jag tidigt försökt föra in andra leksaker etc. Men hon är ju som hon är och får så vara...rosa och fin!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela