tessan72

Helg :)

Publicerad 2011-05-27 20:13:00 i Allmänt,

Veckorna rusar iväg i ett tempo som jag knappt hinner med, plötsligt är gräset grönt & vårblomstren har slagit ut i sin vackra sprud. Nu får vi hoppas på att värmen hittar oss här uppe i norr och att blåsten ger sig av så långt bort från Bureå den bara kan :)

Fick mitt sommarschema och blev mycket nöjd. Jobbar 3 helger av 8 varav en inte är en full helg. Har bara två delade turer annars är det vanliga dags, kvälls eller nattpass som gäller. Är ledig rätt ofta då jag har 11 nätter inbokade + en semestervecka i slutet av Juli. Känns toppen :)

Jimmy slutade tidigare idag då jag har kortare dag på fredagar så vi kunde dra iväg till la stada en sväng för att shoppa examenskläder till Moa. Mamma & mormor mötte upp oss och jag är mycket imponerad av min kära mor som hittar kläder så snabbt och som verkligen passar Moas stil. Gick smidigt och betydligt snabbare än jag trodde. Hann även in en sväng på Bokia och måste skryta om servicen där: Var ute efter någon bok av Beckett som jag fastnat för tyvärr hade dom ingen hemma i pocket så jag köpte 3 böcker av Mons Kallentoft: Sommardöden, Höstoffer & vårlik. Har läst första i serien som heter: Midvinterblod som var mycket bra så jag ser verkligen fram emot att läsa dessa. Frågade även om John Irving kommit ut med någon ny bok och den 6 juni släpps den senaste ut på pocket. Om man köper 4 böcker betalar man för 3 och hon bokade in denna bok som nu även är betald och då får jag ett sms när den kommit in, YEEEEEES. Den förra boken jag läste av honom: "Tills jag finner dig" lät jag stå i bokhyllan oläst i två år, tittade på den ibland men sköt upp läsningen som jag visste skulle bli underbar ett tag till. För ca 5-6 månader sedan läste jag den och när den var slut tänkte jag för mig själv: "Jag skulle sparat den ett tag till!" blir så tomt och nästan sorgsamt att läsa ut en riktigt bra bok. Får se hur länge jag orkar suga på karamellen denna gång, haha :)

Moa sover över hos Matilda i staan i natt dom skulle på Leos med fritidsgården så jag hoppas att dom får riktigt roligt. Är ju inte så ofta hon träffar Matilda nu för tiden.

Idag har vi räknat ut varför Smilla fick exem på sina händer, det berodde med 99% säkerhet på att hon plockat maskrosor på dagis under gårdagen. Fick på praktiken idag veta att många är mycket allergiska mot detta ogräs. Händerna ser mycket bättre ut idag :)

Nä, nu blir det fredagsmys resten av kvällen och vi ska se: "The True Grit" som vi hört ska vara riktigt bra :)

Ha en underbar helg alla :)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela