tessan72

Ibland är livet bara så...

Publicerad 2011-05-08 16:33:34 i Allmänt,

... tragiskt. Många säger att jag är stark men är jag verkligen det? Känns som om jag bara ska rasa ner i backen och inte orka ställa mig upp igen. Försöker vara positiv och är väl i grund och botten en sann optimist men just nu är det himla tungt. Är rädd för att prata för då kommer tårarna och slås den kranen på lär den inte gå att slå av igen, så känns det. Så vad gör jag istället? Jo, jag brinner av lätt som tusan min stubin är nog knappt en mm lång just nu och det är inte kul för omgivningen... turligt nog så är jag en sån som skriker då jag blir arg något porslinskross ingår inte i min reportoar så det värsta jag gör är nog att smälla igen en dörr lite extra hårt ibland. Men det är jobbigt att bli arg också för då kommer också tårarna och ilskna tårar är ju inge vidare dom heller.

Älskar min underbara familj och mina underbara vänner som finns där och stöttar mig då jag behöver det. Detta är jobbigt för alla oss närmaste och tillsammans blir vi verkligen starka.

Orkar inte skriva om varför saker är som det är eller vad det är som är jobbigt men ni i min närmsta omgivning vet och det känns som om det räcker så.

Inskolade mig på natten i fredags och det gick faktiskt riktigt bra fick stora A i betyg av mina otroligt snälla och rara kollegor. Trivs verkligen jättebra på Bureågården och på alla avdelningar :)

Familjen mår bra och idag har vi varit till lekparken och busat med småtrollen. Förhoppningsvis kommer Albin idag, han lovade det dyrt och heligt saknar min storpajk otroligt mycket. Moa har blivit jätteduktig på att rida och är så tuff är väldigt imponerad. Nu ska vi till stallet, har längtat i 2 dygn då jag jobbat så mycket har Moa och Stefan skött Recke gubben. När vi kommer hem igen ska Jimmy få massera min nacke och bara fylla mig med kärlek :)

Ha en fortsatt trevlig söndag.

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-05-09 13:03:23

Man är starkare än man tror, så även du & för att man mår dåligt & gråter är man inte svag...livet är hårt och kan vara förbaskat orättvist, men tänk också hur fint det kan va mellan varven & hur mycket kärlek du har omkring dig! Tänker på dig & lider med dig då jag så väl vet hur ont det gör... Kramen <3

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-05-09 13:11:23

Kramar om er alla och sänder massor av styrka, vet att det är en oerhört jobbig tid nu och kommer att vara det en längre tid framöver. Tillsammans klarar ni detta.

Postat av: Tant Jessica

Publicerad 2011-05-10 14:47:29

Jag sänder ljus och lägger till er i aftonbönen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela