tessan72

Jodå...

Publicerad 2011-05-23 21:22:35 i Allmänt,

... trött men det verkar jag ju vara jämt nu förtiden, tror det beror på att jag har en förkylning i kroppen och igår hade jag även lite feber. Beror nog även på att jag lär mig massor av nyheter på praktiken så "hårddisken" går på högvarv, men roligt är det minsann :) Idag testade jag ta ett kapillärprov (stick i fingret) på mig själv och eftersom jag är trött passade jag då på att ta en CRP & Hb, både var toppenbra :) Var lite läskigt att sticka på sig själv så det tog en stund innan jag vågade trycka på knappen, haha. Gruvar mig redan tills praktiken är slut då jag trivs så himla bra både med mina uppgifter och personalen.

I fredags var jag på staaan tillsammans med mamma, mormor & Nina. Var på jakt efter en bikini och mamma har verkligen tålamod med mig, jag hatar nämligen att leta kläder & dyl till mig själv och är så kräsen att hälften vore nog. Till slut hittade jag ett par jättefina badshorts och en fin bikiniöverdel.

Sedan blev det avskedsmiddag för Bea som flyttar hem till Sthlm igen i slutet av månaden, kommer att bli tomt utan henne här i krokarna. Vi hade mycket trevligt och både Maria L & Anna S hakade på Nina var givetvis med även hon :)

Lördagen då? Jo, vi kidnappade min kära väninna & släkting Suss då hon fyllde 40 år. Kosan styrde vi mot Norsjö och Källan. Väl där bade vi bubbelpool, badtunna, floating (som jag och Suss  hade som behandlingar och det var inget för oss tyvärr), åt god mat, skrattade och njöt av gott sällskap. Tror att Suss var riktigt nöjd med sin 40-års fest :)

Jimmy har blitt frisk nu är endast lite skrovlig i rösten och täppt i näsan, känns himla skönt att det gick över någon gång. Tror inte han varit så sjuk under de 8 år vi varit tillsammans.

Barnen mår prima även dom och idag har Philip varit på hörselkontrollen som hör till 4-års "besiktningen" och han klarade sig UA. På onsdag fortsätter kontrollen. Smilla var på 6-års förra veckan och gick igenom UA förutom att hon är lite kort och lite lätt.

Moa var med i en tävling igår som innebar att dom cyklade runt hela Bureå inkl Bureåberget som de även besteg. När hon kom hem sa hon uppgivet: "Om jag vetat att det skulle vara så jobbigt hade jag aldrig varit med, jag som är så lat!" Hahaha... hon har ont i benhinnorna och vaderna idag. Men det ska kännas att man lever :)

Ha en fortsatt trevlig vecka :)

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-05-25 07:38:45

Det rullar på =)

Måste kännas bra att du trivs så bra med jobbet, det är mitt stora problem med skola...att jag ska välja fel :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela