tessan72

Praktik :)

Publicerad 2011-05-19 21:13:43 i Allmänt,

Är på praktik på Hälsocentralen här i Bureå och trivs verkligen riktigt bra. Är på provtagningen och sticks hela dagarna, får vara med på mindre ingrepp & lära mig hur man mäter EKG osv. Vill inte att praktiktiden ska ta slut :( Känns lärorikt och alla ställer upp och förklarar hur allt går till, verkligen ett toppenställe att vara på.

Men trött är jag nog hela tiden är ju så himla mycket nytt att  hålla reda på så det snurrar bara runt i knoppen då jag kommer hem om dagarna.

Hade morgonjour i stallet imorse och kvällsjour nu ikväll, var även och hämtade hö och vilket ställe vi var till... Kryllade av både stall och hästar en anläggning man bara kan drömma om. Egen rakbana, ridbana, skrittband, solarium (för hästar), skakband och massor av traktorer... och då  hann vi inte ens se hälften av allt.

Rekylen är så söt han ställer sig på 3 ben och kliar sig och jag fattar inte hur han når, han rullar och ser ut som en riktig dammråtta, haha. Love that horse :)

Jimmy är fortfarande sjuk så det blir provtagning imorgon så ser vi om CRP är hög eller inte. Igår låg den rätt högt så vi hoppas på att den sjunker annars blir det att boka in ett besök hos doktorn.

Nä, nu väntar soffa en stund :)))

Najt folks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela