tessan72

Red Riding Hood

Publicerad 2011-05-30 23:25:52 i Film recensioner,

bild

I denna version av Rödluvan möter vi henne i en medeltida by lite avskillt belägen omgiven av massor av gammal stor skog. Byborna är rädda för "vargen" som 20 år tidigare härjat och lemlästat bybor och en natt sker det fasansfulla, vargen är tillbaka. Vi får följa Valerie (Amanda Seyfried), hennes stora förälskelse Peter (Shiloh Fernandez) i deras desperata jakt efter "vargen".

Filmen var inte riktigt vad jag förväntat mig älskar i vanliga fall filmer i denna genre men trodde nog det skulle vara mer som i den "riktiga" sagan om Rödluvan. Klart bra gjord och bra skådespelar prestationer med många kända ansikten som: Gary Oldman, Billy Burke & Virginia Madsen. Men för min del når den inte riktigt ända fram känner mig smått besviken kanske för att jag hade rätt höga förväntningar och har sett fram emot att se denna rätt länge.

Betyg: +++

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela