tessan72

Torsdag & snart helg igen :)

Publicerad 2011-05-26 22:42:44 i Allmänt,

Tiden går så fort när man har roligt ibland alldeles för snabbt. Gruvar mig verkligen till den 10:e juni då jag gör min sista praktikdag, trivs så himla bra där både med mina uppgifter & all personal. Alla har verkligen tagit emot mig med öppna armar och tagit sig tid att visa just vad dom gör. Har lärt mig så otroligt mycket under den här tiden.

Vid matbordet i afton fick vi oss en smärre chock. Smilla säger att hon har ont i händerna och håller fram dom & till vår fasa får vi se att dom är alldeles röda och fnasiga vilket dom inte var imorse. Till historien hör att hon fick vaccination förr onsdagen och är lite rödsvullen kring den, det är inte varmt så någon inflammation är det inte frågan om. Men vi kopplade i alla fall ihop händerna med vaccinationen och kastade oss in i bilen och for in till akuten. Väl där så ser även sköterskan allvarligt på saken och vill att det kontrolleras av en läkare. Läkaren tittar och säger att reaktionerna inte hör ihop då de inte känns lika. Vid instickstället är det inte torrt och fnasigt utan mera rött så hon ritar konturer så vi kan se om det minskar eller ökar. För händerna fick hon Tavigyl utskrivet och fick en dos där och en dos med sig hem som hon kan ta imorgon bitti. Vi har även smörjt in händerna med Inotyol som är bra mot exem. Hon lär ju vara lite trött på dagis imorgon men det blir kortdag som tur är :)

Vi var förbi mamma en sväng och mormor visade upp vad hon köpt till Smilla i present och det var en underbar sommarklänning i lila så hon lär bli mycket nöjd, lill prinsessan :)

Imorgon står shopping på schemat och det ska inhandlas examenskläder till Moa, hoppas vi hittar nåt fort för det brukar tyvärr sluta med att vi är osams, haha :) Men denna gång har vi med mamma som är en riktig fena på att hitta kläder och har mer tålamod än mig som verkligen ogillar att shoppa loss på staan.

Nä, nu väntar kudden. Sov gott alla :)

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-05-27 06:12:46

Lycka till med shoppingen, vet hur det är ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela