tessan72

Äntligen :)

Publicerad 2011-09-14 11:53:24 i Rekylen,

bild

Rekyl Sund ägs numera av mig själv, min äldsta dotter Moa & hennes pappa Stefan :)

Rekylen har tidigare varit travhäst men har nu fått gå i pension, under sin aktiva tid sprang han in 649.300:- så han var en riktig "guldkalv". Han gjorde något som blev en riktig klassiker som sällan händer i ett lopp: Sista kurvan inför upploppet och Recke ligger sist men vad göra han? Jo han springer förbi hela klungan och vinsten är hans.

Det märks fortfarande att han har massor av spring och krut i kroppen och han är uthållig som få. Att få sträcka ut och springa bara älskar han då petar öronen framåt och han håller huvudet högt. I början var han svår att få att skritta på hemväg då han bara ville springa, helst väldans fort. Minns när Loella lånade honom för en körtur och lät honom springa. Efteråt säger hon till mig: "Alltså det gick snabbt, riktigt snabbt, så snabbt att jag blev rädd!" Kan säga att då jag låtit honom löpa har det varit skräckblandadförtjusning (älskarattskrivaihoplångaord). Red en gång efter rakbanan och lät honom bestämma takten och så snabbt har jag nog aldrig travat ridandes någonsin.

Nu går det jättebra att lunka på i härlig takt och att skritta på långa tyglar går fint men skritten är i maxat tempo... vadå, han är ju ingen snigel :)

Finns så mycket jag skulle kunna berätta om vår goding, men då blir detta till en lååång bok. Så har ni frågor om honom är det bara att fråga på här så svarar jag efter bästa förmåga :)

Ha nu en riktigt bra dag :)))

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-09-14 15:52:39

Kul! :D grattis eller vad man nu säger :)

Postat av: tina

Publicerad 2011-09-14 21:06:43

Han kunde inte fått ett bättre hem=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela