tessan72

Men vad händer...

Publicerad 2012-12-07 16:42:12 i Allmänt,

... bloggar idag igen, måste verkligen vara på G med skrivandet (får se hur länge det nu håller i sig).

Har varit som en riktig segpropp hela dagen och inte gjort mer än nödvändigt, vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om det är för att jag är så förbaskat nervös inför Lenas begravning imorgon. Har en stor klump i bröstet.

Barnen kom hem igår äntligen, jobbigt som tusan att vara utan dom en vecka i streck även om jag träffat dom en liten stund här och en liten stund där. Är ju van att vara med dom varje dag året om. Lär nog aldrig vänja mig.

Tur att man kan hålla sig sysselsatt iaf, har ju hästarna att ta hand om (har dock varit mycket lite i stallet sista tiden pga separation och andra saker), ett hem att sköta och en tonårsdotter som bor med mig på heltid, skönt att jag får rå om henne jämt iaf :)

Känner mig lite som en känslomässig mongo, tankar och känslor som snurrar runt i knoppen 24/7 och känslor som jag verkligen måste ta tag i och försöka reda ut. Lär ta tid men då får det väl göra det då.

Tror jag ska döpa om bloggen till Tessans gnällforum eller nåt sånt... känns som om det mesta jag skrivit senaste året varit negativt och trist... Men det har varit ett fruktansvärt tungt år med flera dödsfall både människor och djur som stått en nära och dessutom en separation och annat som jag inte orkar gå in på här.

Men nu är det helg och på schemat står soffmys med barnen och ikväll ska vi se alla avsnitt av julkalendern då jag missat den, ska bli riktigt mysigt :)

Trevlig helg folks :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela