tessan72

Rökfri?!

Publicerad 2012-02-06 14:51:43 i Allmänt,

Inte än men målet är satt och det ska jag hålla. Är nere på ca 5 cigg/dag nu och rökte tidigare ca 10 st/dag så jag har redan halverat dosen :) Idag slår jag nog rekord då jag rökt 1 cigg på hela dagen och jag klev faktiskt upp 05.30 imorse, är mycket stolt över mig själv.

Anledningen till att jag inte tvärslutar är pga stress. Fick kraftigt magsår innan jul, detta för att livet inte är speciellt roligt just nu. Har ju skrivit här tidigare om att en nära anhörig är svårt sjuk. Jag har fortfarande känningar av magen och äter medicin för den har även nervöst hjärta som beter sig hur skumt som helst när det är mycket runt omkring (alltså inre stress), får dessutom både migrän och yrsel så skulle jag försöka sluta röka i skrivande stund tillför jag ytterligare ett stressmoment som jag inte klarar av.

Så jag är glad & stolt över de små steg jag lyckas ta och försöker ta en dag i sänder :)

Ha nu en toppendag folks :)

Kommentarer

Postat av: Alma

Publicerad 2012-02-06 16:31:41

Heja ! Var stolt över dig själv för det blir jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela