tessan72

Snön...

Publicerad 2012-01-03 10:40:48 i Allmänt,

... var efterlängtad veckorna innan jul för stämningensskull. Vi fick en rätt så grådann jul i år men julstämningen var ändå på topp här i huset. Nu går vi mot ljusare tider och då vi inte har skoter (tyvärr) så känns inte snön sådär jättepeppande just nu. Speciellt som vädret pendlar mellan + & minus vilket gör att det blir tung, tung snö och dessutom halt efter vägarna.

Skrev inte i min "årskrönika" om vad som hände i torsdags då Jimmy körde vår finfina Citra till jobbet, han voltade och landade på taket men klarade sig gudskelov utan några allvarliga skador och fick sig själv ur bilen lite omtumlad och chockad mitt i skogen. När svärmor kom till platsen (nära där dom bor) fick hon kämpa för att hålla tårarna tillbaka för bilen var verkligen totalhavererad med intryckt tak och krossade rutor. Tankarna på vad som kunde hänt fick henne att bli närmast skräckslagen. Och jag förstår henne trots att jag bara sett bilder på eländet. Är så glad att det gick så bra som det gjorde en bil går ju alltid att ersätta.

bild
Så här landade bilen.
bild
Efter att bärgaren vänt upp bilen.

Ha nu en riktigt härlig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela