tessan72

Livet pendlar, upp och ned...

Publicerad 2012-06-06 18:10:56 i Allmänt,

... har ju mest varit ned på sista tiden så därför tänkte jag dela med mig av en liten solskenshistoria som dock börjar väldans sorgligt.

I lördags på Smillas 7 års dag födde vår katt Smulan 4 små söta kattbebisar i vår garderob, tyvärr kom dessa små 4 dagar för tidigt så ingen av dem överlevde natten. Det blev verkligen ledsamt för både katt och husfolk. Smulan letade sina små hela dagen och jag la upp efterlysning om en kattunge på FB.

Fick napp av en snäll karl som hade 4 kattungar på 5 veckor och han kunde tänka sig att låna ut två stycken till vår ledsna kattmamma. Så vi for i ilfart och hämtade dessa två små sötnosar som barnen döpt till Charlie & Gizmo. Väl hemma så installerade vi en miniversion av en kattlåda i sovrummet (vi måste gränsa av från vår hund som är övereggad i katter, hon är för kär i dessa små varelser), torrfodret dom var van vid från hemmet och en liten vattenskål. Jag började som bli lite orolig att de små skulle bli uttorkade, tänk om dom inte lärt sig dricka själva ännu? Behövde inte vara bekymrad så länge :)

Dom har sovit med mig, byggt bo i mitt hår och jag har legat blixt stilla natt efter natt, haha :) Idag tog Smulan till sig dessa små på riktigt och dom är så nöjda hela bunten, ja vi också förstås :) Så idag har det verkligen varit en ljus och bra dag trots att det regnat ute så har solen lyst på oss här inne :)

bild

Mjau :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela