tessan72

Tungt nu :/

Publicerad 2012-05-04 12:15:05 i Allmänt,

Känns som om jag bara bloggar om negativa saker just nu och det lär väl vara så ett bra tag framöver för just nu är jag ett enda stort öppet sår som blöder och det gör så fruktansvärt ont.

Vaknar på natten och bara skriker ut smärtan, tårarna forsar och jag känner mig så liten utan min mamma. Hon har ju alltid funnits här och varit tryggheten i mitt och mina syskons liv. Hon har funnits vid min mormors sida sedan mormor bara var 18 år och nu finns hon inte kvar bland oss längre. Gör så ont, går inte beskriva smärtan med ord.

Mamma ringde mig för exakt 3 veckor sedan, det var hennes sista samtal till mig. Vi hade precis parkerat på parkeringen utanför NUS då hon ringde och ville veta när vi var framme. Mamma ringer aldrig mer :(

På Valborgs var vi till Kroksjön och det är första gången vi varit dit som inte mamma stått på altan där och väntat in oss, allt gör så ont. Såg på TV igår när några barn badade och direkt tänkte jag på att i sommar kommer inte barnen att sitta på bryggan i Kroksjön med mormor och sparka med fötterna i vattnet så det stänker ända in på land. Deras glada skratt som ekade över hela sjön. Känns som smärtan bara blir värre och värre, hur ska vi lära oss att leva utan mamma vid vår sida?

bild

Saknar dig så mamma.

Kommentarer

Postat av: Berit

Publicerad 2012-05-04 13:51:49

Jag känner precis igen känslan..det blir liksom bara värre och värre då man inser vad man förlorat och att livet aldrig mer kommer att vara sig likt. Men tiden som går gör det lättare och lättare..jag vet att det är en dålig tröst just nu men tillåt dig att vara ledsen och må riktigt SKIT nu så ska du se att efter begravningen och allt annat vänder det. Varma kramar!!!

Postat av: Nina

Publicerad 2012-05-04 14:09:25

Det enda man kan göra är att ta en dag i taget och försöka glädjas åt det fina i vardagen men samtidigt låta sorgen ha sin gång, med allt vad det innebär av gråt och ilska. På något vis hittar man tillslut ett sätt att leva med saknaden. För den går aldrig över, men det blir lättare med tiden.

Efter 13 år kan jag fortfarande börja tokgråta över pappa, men jag vet att han finns med mig hela tiden i min själ och i mitt hjärta, som en vakande skyddsängel.

Irene var verkligen en fin människa, hon fick mig att känna mig som en i familjen redan från början och jag kommer sakna henne så. Bättre svärmor kan man inte önska sig.

Kram till dig min kära syster.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-04 17:24:07

sorg är en triangel som snurrar runt i hjärtat med spetsar som rispar.Det gör fruktansvärt ont.Men vartefter tiden går slits spetsarna ner mer o mer o till sist har triangeln blivit alldeles rund. Den fortsätter att snurra, men utan smärta. Sorg är en process som tar tid.Hur lång tid det tar innan man kan börja leva igen beror på många olika saker. På vilket stöd man har, o vilka resurser.När man klarar av att se att glädjen över det man har en dag kommer att överskugga saknaden efter det man inte har.När man klarar av att släppa taget om sorgen, då är triangelns spetsar bortslipade, o kulan blir till en skatt i ens hjärta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela