tessan72

Två begravningar på två veckor :/

Publicerad 2012-05-27 21:05:43 i Allmänt,

I fredags var det då dags för begravning igen, denna släkt har verkligen fått ta storsmällarna på en och samma gång. Samma kyrka, samma präst och de sörjande var även de samma som på mammas begravning. Hur mycket ska man orka?

Idag är det morsdag och smärtan har varit enorm. Hela veckan har varit jobbig då det i varje reklamavbrott på TV:n varit om morsdag hit och morsdag dit. Känner ilskan bubbla, känns så orättvist att andra kan fira sina mammor men min ligger 5 meter under jorden. Känner ilska över döden och att den är så fruktansvärt skoningslös. Vissa människor lever till de är 97 år och ligger som kollin och behöver hjälp med allt, oroliga, rädda och så sköra. Vilket liv va? Andra dör unga i förtid... varför finns det ingen rättvis fördelning?

Vi var i alla fall till graven och där planterade jag smultronplantor i en större grå kruka, mamma älskade smultron och grått var hennes absoluta favoritfärg. Fy fan vad jag gråtit, det är så orättvist mamma ville ju få en sommar till och nu är sommaren här men inte hon.

bild
Mamma, mormor, jag & Albin för en herrans massa år sedan.

Grattis på morsdag kära mor, du är så saknad.

Kommentarer

Postat av: Berit

Publicerad 2012-05-27 22:31:14

Det brukar komma 2 eller 3 åt gången dessa dödsfall. Det är skitjobbigt och livet ÄR orättvist!! Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela