tessan72

Länge...

Publicerad 2013-08-16 12:20:29 i Allmänt,

... sen nu :O

Oj har inte bloggat sedan den 12:e juni, känns som rekord. Har haft fullt upp i sommar och knappt suttit vid en dator och att blogga via mobilen är inte riktigt min grej.

Har varit ute på några skrotäventyr och även hittat några ödegårdar. Känns lite sorgligt att komma upp till en gård som någon lagt ned sitt anletes svett på att bygga upp och som idag bara står och förfaller, en skugga av det som varit men inte längre finns. Sätter igång en tankekedja om folket som bott där, vad tyckte dom om att göra? Var dom lyckliga? Varför blev det övergivet?

Har även plockat hjortron för första gången i mitt liv, var myggigt men klart värt det :D Fick ihop till en stor burk sylt vilket gillades av gubben mine.

Svampsäsongen kom igång overkligt tidigt i år och vi har faktiskt hittat rätt mycket kantareller redan. Har förvällt och frusit in så nu väntar bara godsakerna på att hamna i en god sås eller bara bli smörstekta och lagda på en rostad smörgås :)

Känns faktiskt som att man hittat guld då man får syn på dessa vackra svampar speciellt då man hamnat mitt i en hel tomte arme :)

Trevlig helg folks :)

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-08-16 12:27:54

Hjorton smaskens med glass. Tur att jag är så långt i från annars hade du fått bjuda. Jag förstår känslan att gå förbi en svunnen tid med möjligheter som ingen vill låta växa.

Svar: Åh vad synd att du bor där du bor annars hade det varit en ära att få bjuda på varma hjortron och glass :)
Tezzan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela