tessan72

Naiv...

Publicerad 2013-02-27 13:02:45 i Allmänt,

... är bara förnamnet och alltid stöter man på personer som utnyttjar att man är blond och blåögd för att sedan i princip trampa på en när man ligger där och blöder från ett bruset hjärta...

Känns så i alla fall men jag kanske överreagerar och kanske ser och hör det jag vill höra och inte ser vad som verkligen är... vad vet jag är ju bara korkad, för korkad ibland känns det som.

När en person säger om och om igen att känslor finns, att allt kommer lösa sig och att det är precis samma känslor från båda håll, ja då vill man ju tro på en framtid... man vill ju tro på personen man tycker så mycket om. Sen rycks mattan bort under fötterna och fallet blir stenhårt... känns som om jag brutit varje känselnerv i kroppen och vill bara lägga mig ner och självdö (så illa är det ju inte men ni hajar).

Jag ville tro, hjärtat ville tro men hjärnan hade ju signalerat om att det nog inte var på riktigt.. Känner igen hela situationen från förr, många år sedan och funderar på varför jag inte lärde mig läxan den gången? Varför upprepa tidigare misstag?

Men som Thorsten Flinck sjöng i fjol: "Jag reser mig igen!"

Ha en underbar dag folks :)

Kommentarer

Postat av: David A

Publicerad 2013-02-27 18:13:45

Korkad är du inte, om än vissa saker kanske är lite mer komplicerade än vad de ska vara men det gäller oss alla vi är alla bättre på vissa saker än vad andra är och vice versa.

Och då vi kommer till känslor så säger alla överreagera ofta, men vad är egentligen överreagera när det handlar om känslor och kärlek ?
En känsla är något som man känner, kärlek är också en typ av en känsla men kan även visas med ord, bilder och annat, men det många inte förstår ännu är att det är något väldigt bräckligt man måste ta med varsamhet.

Jag fick lära mig för många år sedan att tyvärr kan man inte lita på människor så mycket som man verkligen vill, jag kanske är paranoid ibland men vad vet jag :P men i vilket fall, oftast märker man tendenser och konstiga vanor hos folk som inte är ärliga eller inte riktigt vet själva vad dom vill så det gäller att börja försöka studera människorna i ens omgivning lite mer för att se om de verkligen utnyttjar en eller verkligen är där för en då de behövs.

En del hör av sig bara för att få det gjort, en del hör av sig och ställer samma frågor om och om igen varje gång, en del ringer för att verkligen veta hur det ligger till, och en del hör bara av sig när dom vill något.

Hoppas du förstår vad jag menar med detta, annars får du väl skicka ett meddelande.

Men såvitt jag minns av dig sist vi sågs, så var det in riktigt stenhård brud med klara tankar och du visste vad du skulle göra, hoppas du mår bättre snart för det förtjänar du enligt mig i alla fall.
Hoppas du har det så bra det går iaf

//Kram David

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela