tessan72

Type...

Publicerad 2014-04-14 09:15:14 i Allmänt,

... O Negative.
Startades redan 1989 och släppte debutplattan 1991 Slow, Deep & Hard. Jag fastnade för bandet 1992 och dom var mitt favoritband genom alla tider. Guuud vad jag längtade till nästa skivsläpp, att höra Peter Steeles mörka röst som kändes långt ner i magroten var bara så AWESOME!!! 
 
2010 den 14:e april, tystnade rösten, musikgeniet för alltid då hjärtat inte orkade slå längre endast 48 år ung & med det no more Type O Negative, inga nya skivor att se fram emot. Jag grät, trodde inte det var sant... jag sörjde att en stor, orginell musikröst tystnat och aldrig mer kommer göra något nytt. Å andra sidan lever han för alltid vidare i alla skivor som hann göras.
 
Still remebering
Peter Steele
Type O Negative
 
R.I.P 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela