tessan72

Vissa...

Publicerad 2014-02-27 14:33:00 i Allmänt,

... människor är ju "offer" ett helt liv och tyvärr har vi drabbats hårt av en sån personlighet sista året och framför allt senaste två månaderna. Detta gör ju att man verkligen stör sig på folk som har den där offerkoftan på sig.
 
Idag var jag in på den lokala konsumbutiken och har precis betalat och står och packar ned mina varor då en kvinna ställer sig vid kassan och frågar kassörskan: "Jag glömde mitt schampo här när jag handlade, är det kvar?" Kassörskan (min fd granne) svarar: "Nej det är inget schampo inlämnat här." Varpå kvinnan säger: "Men jag tänker då verkligen inte betala för mitt schampo två gånger!" Kassörskan som är ganska försiktig säger typ: "Vi kan ju inte ta på oss det." Kvinnan fortsätter gruffa på om vilket "offer" hon är för oärliga människor och propsar på om att hon inte ska betala för schampot igen. DÄR kunde jag inte hålla käften längre utan utbrister: "Så du menar alltså att det är affärens uppgift att ansvara för varor som DU glömmer packa ned?" O helga mi vilken blick jag fick, och vilken chock jag fick att jag öppnat käften då det inte var något som hade med mig att göra :O
 
 
Ha en bra dag folks :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela