tessan72

Många...

Publicerad 2014-03-18 14:30:09 i Allmänt,

... tänker sig inte riktigt för då dom snör ur sig sina "sanningar"!
 
"Gud vad tjock du blivit!", "Du borde träna, du som har ont överallt jämt!", "Du ser ju rent ut som en pajas med dom där ögonbrynen!", "Fan dom där pigmentförändringarna får dig ju att se jättesmutsig ut!" osv... Alltså vadå är det svårt att fatta att det är sårande eller är tanken med det att såra och få sig själv att må bättre genom att trycka ner någon annan?
 
Har några sådana här personer i min umgängeskrets och jag har börjat bita ifrån ganska ordentligt, tycker inte det är ok. Varför ska någon annan få mig att må dåligt över något jag inte mådde dåligt av innan? Vad ger andra rätt att klanka ner på mig?
 
Står det i pannan skrivet: Hej, vänligen kom med dumma kommentarer om mitt utseende jag älskar sånt!
 
Får numera höra att jag blivit aggressiv och hettar direkt, nej jag står upp för mig själv och borde egentligen inte ens behöva göra det för det är personen som går till personangrepp som gör fel, djävligt fel. Tvätta era bukar och vill jag ha erat råd eller eran åsikt om mitt utseende eller mitt välmående så ber jag om den. 
 
Tack på förhand! 
 
Ps. Tror inte ni skulle uppskatta mina åsikter om ert utseende, feta arslen och potatisnäsor, nä sånt håller jag tyst om för jag vill inte få andra att må dåligt. Ds. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela