tessan72

Allergier...

Publicerad 2014-05-06 09:45:42 i Allmänt,

... av alla de slag.
 
Pollensäsongen är ju i full gång och det känns vill jag lova. Använder mig av två olika sorters allergimediciner:
Desloratadine (Aerus) har jag på recept och den ska man inte bli trött av och går att ta två gånger/dag. Men det är inte alltid den fungerar så för att gardera mig blir det oftast en sån här också:
Som man blir trött av och det är man ju redan pga allergierna som är en ständig process i kroppen, ja man känner sig faktiskt sjuk. Patrik går på samma kurer då han fått massa allergier på äldre dar. Vi har ju dessutom kattungar i huset som triggar igång nysningar och klåda i ögonen på åtminstone mig och Jossan. Vilka allergiska varelser vi är i huset :O 
 
Räcker inte med det vi har ju självklart lite olika matallergier också.
Jossan, Moa, Ida, Smilla och jag tål inte laktos så vi kör ju all mat laktosfritt men jag fuskade igår och i förrgår och drack:
Blev sjukt dålig i magen, gör så förbannat ont att man nästan vill hoppa ur kroppen en stund.
 
Elias tål laktos men inte gluten så jag har börjat trixa en hel del med glutenfria mixer och det funkar helt ok speciellt då man bakar kladdmuffins, yummie :) 
 
Nä nu ska jag och mitt allergiska jag sluta gnälla och göra nån nytta (om jag hittar energin) en stund :)
 
Ha en toppendag folks :)
 
Ps. Har du några allergier? Tips och trix? Lämna gärna en kommentar :) Ds. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela