tessan72

Att...

Publicerad 2014-09-16 08:35:00 i Allmänt,

... leva utan internet fungerar faktiskt även om det kan vara extremt jobbigt de första dagarna utan ;)
 
Vad gjorde vi innan internet och alla sociala nätverk egentligen? Jo vi var sociala på riktigt, via telefon eller över kaffekoppen. Vi var mer fysiskt aktiva, idag sköter Facebook, Instagram och liknande biffen och vi kan sitta hemma med ett vinglas i handen och vara sociala med flera hundra på en och samma gång.
 
Förra måndagen på kvällen dog internet för oss, vild panik!!! Hur skulle jag kunna sova utan Stargate Atlantis som jag nördar på surfplattan via Netflix. Pustade ut då jag kom på att jag har Netflix på mobilen också och nördade vidare utan oro på mitt mobila internet. Tänkte inte på att min surftaxa snart skulle vara slut... jupp, tisdag och ingen internet överhuvudtaget... varken den fasta linan eller den mobila :( Kände hur hjärtat började bulta, tårarna bränna bakom ögonlocken... hur skulle detta sluta, varför Netflixade jag igår???
 
Patrik ringde och felanmälde... inget hände, dagarna tickade i slowmotion (ja de första tre), sen kände jag befrielsen kände mig nästan välsignad... jag överlever!!! Wow, jag överlever utan att vara anträffbar 24/7... mobilen glömdes hemma på flera av våra äventyr, ryckte bara på axlarna och var glad och nöjd över att slippa bli störd i svampplockningen osv :)
 
Men visst, jag har saknat att blogga, saknat Facebook men framför allt har jag saknat Netflix som den stora nörd jag är :) 
 
Nä ladda kaffepannan och kolla alla news jag missat på Facebook ;)
 
Trevlig dag folks :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela