tessan72

Vad...

Publicerad 2014-09-17 09:37:03 i Allmänt,

... ska man säga om årets val då? 
 
Glad att det blir ett regeringsskifte, hade dock önskat att Alliansen inte fått regera i 8 år, inte ens i 4 år.... 
 
Ni som känner mig vet att jag är vänsterpartist ut i fingerspetsarna och vill att alla människor ska få samma förutsättningar, inte ett samhälle där det som har mycket redan ska få mera... avskyr den omvända Robin Hood mentalitet som genomsyrar alla partier som tillhör Alliansen även om det sitter lika hårt inne för dom att erkänna det som det gör för SD att erkänna att dom är rasister!
 
Att mitt kära Vänsterparti bara fick 5,7% av väljarnas röster gör ont i hjärtat. Socialdemokraterna fick 31,2% av rösterna och pratar om att svika sina väljare genom att bilda regering med C & FP... hur tänkte dom där? Sossarnas väljare vill ju knappast att partiet ska samregera med högerpacket... dom är ju total lurade i sådana fall och då hoppas jag verkligen att det blir ett nyval!
 
Mest skrämmande är dock att SD fick 12,9% av rösterna dvs mer än var tionde person som har röstat har valt att lägga sin röst på dom. Kommer övriga partier att ta till sig kritiken och möta en befolkning som är missnöjd och lyssna på vad befolkningen har att säga? Jag menar, politikerna är faktiskt folkvalda och ska föra vår talan!
 
Helt seriöst känner jag mig orolig om än optimistisk då vi trots allt får detta efterlängtade regeringsskifte!!!
 
Saker som jag hoppas kommer förändras nu:
 
* Att skolan får bättre resurser för att kunna fullfölja de mål som är satta och kunna ge den hjälp varje enskild elev behöver utan att känna att dom inte räcker till.
 
* Att sjuka får de stöd dom behöver, en cancersjuk person ska inte behöva känna oro för sin ekonomi också, bara ett exempel av många.
 
* Att vi genom 6 timmars arbetsdagar får ut fler personer i arbetsmarknaden och mer tid till familj och fritid, vi ska inte leva för att jobba utan jobba för att leva!
 
* Att bensinskatten sänks för oss i glesbygden och höjs radikalt för de som bor i de större städerna som Malmö, Göteborg och Stockholm där kollektivtrafiken borde utnyttjas bättre.
 
* Botniabanan färdigställs från norr till söder.
 
* Äldreomsorgen, handikappomsorgen, psykvården och sjukvården måste få tillbaka de resurser som behövs för att kunna hjälpa de som behöver det på ett mer humant sätt ingen ska behöva känna sig åtsidosatt eller glömd!
 
Med andra ord, jag vill bygga upp vårt välfärdsamhälle igen, säger bara UPP TILL KAMP!!!
 
Trevlig dag folks :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tezzan

En toka som bloggar om det mesta och int alls :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela